یک پیشنهاد زیربنایی به حکومت (۲)

خرید بک لینک

ما متأسفانه در پاکسازی شهر از زبالهها، همیشه درگیر «حَشَر عمومی» بودهایم. پساز پایان حشر، شهر دوباره پر از زبالهها میشود.

در ۱۳ سال گذشته پاکسازی شهر از سوی شهرداری نیز موثر نبودهاست؛ موترهای شهرداری پس از چند روز به جاهای مختلف شهر میروند و زبالههای انبارشده را گردآوری میکنند. تا بار دیگر نوبت آن محل میرسد، انباری از زبالهها در آنجا انباشته میشوند.

شهرداری زبالههای گردآوریشده را به جاهای دوردست میبرد و دفن میکند. این نهاد با این روش سنّتی، بخشی از زمینهای کشور با «فرسایش» روبهرو میسازند.

با این روش، هیچگاه شهر پاک نخواهد شد و ما از شرّ بیماریهایی ناشی از زبالهها رهایی نخواهیم یافت. پس چه باید کرد؟

پیشنهاد: به نظر من، بهتر است که از پولهای کمکشدۀ جامعۀ جهانی در نشست بروکسل، در چوکات شهرداری، یک تیم «تحقیقاتی و اطلاعرسانی» دربارۀ استفاده از زبالهها ایجاد شود تا به کمک این تیم کاری، مردم بتوانند از زبالهها، کود کیمیایی بسازند یا اگر استفادۀ دیگر هم داشته باشد، به مردم اطلاعرسانی کنند. این تیم کاری باید تجربههای کشورهای دیگر را، در بخش استفاده از زبالهها نیز دریابند و به مردم ارائه کنند.

این اطلاعرسانی از چندین راه ممکن است.

۱- این تیم کاری تحقیق کنند، و با همکاری وزراتهای اطلاعات و فرهنگ، حج و اوقاف و معارف، خلاصۀ تحقیق شان را، به گونۀ کتبی به مسجدها، مکتبها، دانشگاهها و... بفرستند تا از آنجا به خانوادهها اطلاعرسانی شود.

۲- این تیم کاری میتواند نتیجۀ تحقیقاتشان را از طریق پایگاه انترنتی و صفحۀ فیسبوکشان به مردم برسانند.

۳- این تیم، با همکاری اتاقهای تجارتوصنایع، باید زمینۀ بحث و گفتوگو را با سرمایهگذاران راهاندازی کنند تا به آنان این انگیزه ایجاد شود که شرکتهای «بازیافت» از زبالهها را ایجاد کنند.

۴- و ...

خواهش: شما هم در فیسبوکتان یک پیشنهاد بنویسید.

حرف دل...

ما را در سایت حرف دل دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 74 تاريخ: دوشنبه 16 مرداد 1396 ساعت: 16:49

صفحه بندی